Laughing With

1:04 AM Unknown 2 Comments

by Regina Spektor

No one laughs at God....

reality is a harsh word. knowing that we're living in this harsh world, we called it cruel. we blamed God for this cruel life, however we didn't realise that God is funny. because one day we will sit down and laugh back at thoes decisions that we've made. thoes things that we've done. NEVER REGRET LIFE.

because regretting means loosing hope, loosing hope means thinking that God was being cynical. remember the phrase "God would never give all of these obsticles to his man without knowing that the person could handle it well." it's the truth!

try to turn reality into one little fantasy/dream is just you being ignorant or a liar. have the efford to turn bitter to sweet. never lie to yourself thinking that life is being harsh to you without discovering the reasons why.

remember that when you die, you'll be forgotten. you'll rott in the ground, bit by bit. NOBODY would remember you forever. so, cherish this harsh world, coz there's always a beautiful side somewhere....

Insya Allah

2 comments:

i said...

Ai, Aisyah..(Tahu tak yang cinta Rasulullah pada Aisyahnya merupakan 'cinta pertama' dalam Islam?;))

Hidup ini semuanya adalah tentang cinta. Bukankah Tuhan mencipta semuanya dengan zat ar-rahmanNYA?, maka, selain Tuhan, tiada yang lebih besar dari cinta. Kebesaran cinta Tuhan terhadap hambanYA tak perlu diragu. Masalah dengan kita, manusia ini ialah kita selalunya lupa yang kehidupan di dunia ini adalah ujian semata dan apa saja yang namanya ujian itu kan bersifat sementara? Ujian dari Tuhan untuk menguji 'kedalaman' cinta hambaNYA terhadap diriNYA sendiri. Bukankah dasar cinta itu adalah kepercayaan. Kepercayaan itu adalah iman. Dan beriman atau percaya yang Tuhan benar-benar 'ada' untuk kita itu kan suatu hal yang paling menguji dalam hidup kita di dunia ini. Bukan mudah untuk kita benar-benar percaya dan cinta akan sesuatu yang masih belum kita lihat. Dan kerana itu, bukan sedikit yang gagal melalui 'ujian cinta' ini.. Pendek kata, memahami dan mengalami hakikat cinta Tuhan itu sendiri merupakan ujian yang maha besar harus didepani setiap kita yang bernama manusia, sebelum semuanya dikembalikan kepadaNYA.

Hmm, akhirnya kehidupan itu sendiri tergantung cara mana kita mendasarinya. kan?

Unknown said...

terima kasih. sy sentiasa dikelilingi oleh orang2 yang seiring menganggap dunia terlalu kejam utk mereka. tanpa mereka sedar yang setiap yg berlaku mesti ada hikmahnya.