She's Not There

1:34 AM Unknown 0 Comments

by The Zombies

Bahasa Melayu Pasar lagi!!

ade la seorang kawan aku penah cakap "kalau kau down(sedih/kechewa), keluar! lepak dengan kengkawan, get a life (dapatkan hidup!)". aku pegang dengan kata-kata kawan aku tu. jadi ape yang aku buat?

1. aku pergi tegur sape-sape yang aku dah lame nampak kat ASWARA, perkenalkan diri aku.
2. aku try contact balik kawan-kawan sekolah aku.
3. aku senyum kat orang yang pernah sakitkan hati aku.
4. aku baik balik dengan orang yang aku tak suke.
5. aku bercakap dengan orang yang aku pernah gaduh.
6. aku meminta maaf dan memaafkan.
7. aku lepak dengan orang yang aku dah lame tak lepak.
8. ketawa dengan perangai gila aku.

hidup ni singkat. bak kate perpatah orang putih "life is too short for sorrow" (hidup ni terlalu pendek untuk bersedih). aku pegang jugak sampai sekarang! dan ia telah memudahkan aku untuk terus mendongak tinggi dan maju ke hadapan (keep moving forward la katekan). kawan-kawan sangat penting untuk aku. mereka adalah orang yang akan berterus terang dengan kau, walaupun pedih tapi itulah kenyataan. dan aku tak suke putus hubungan dengan orang yang aku pernah intim. terlalu sayang untuk biarkan macam tu je, tergantung di papan memori. jangan sentimental sangat yang oi!

p/s: i've noticed that i've been frequently posting "bahasa melayu pasar". it's just that in this segment, i'm more positive. i shall continue doing this because it's a good therapy for me. any readers who prefer to share this with me however doesn't understand Malay, feel free to contact me. i'll be happy to translate.

0 comments: